Perehtyikö Helsingin käräjäoikeus kaikkiin selvityksiin?

Vuonna 2018 poliisin kirjallisessa kuulustelussa Ilmoitin, että en vaadi korvauksia kouluttajalta. Annoin myös perustelut, miksi en vaadi korvauksia.

Helsingin käräjäoikeuden ensimmäisessä kirjeessä vuonna 2020 viitattiin vaatimiini korvauksiin. Tässä yhteydessä laitoin uuden selvityksen ja kysyin käräjäoikeudelta: mihin perustuu heidän käsityksensä siitä, että minä vaatisin korvauksia kouluttajalta? Kerroin myös, että olen vaatimassa monen muun ohella korvauksia Suomen valtiolta ja että en ole vaatimassa korvauksia John Pihlajalta.

En saanut koskaan vastausta Helsingin käräjäoikeudelta.

Kesäkuussa 2023 John Pihlajan asianajaja, professori Antti Palmujoki oli joutunut vielä viestittämään Helsingin käräjäoikeudelle, että minä en vaadi korvauksia Pihlajalta, vaan Suomen valtiolta. Tämä tuli ilmi minulle heinäkuussa 2023, kun käräjäoikeus lähetti minulle dokumentit tulevaa käsittelyä varten. Käsittelyä, jossa olisin puolustuksen todistajana.

Väite siitä, että vaatisin korvauksia John Pihlajalta, ei sentään edennyt tuomioon asti. Mutta tämä piti viestiä kolme kertaa Helsingin käräjäoikeudelle. Miten on mahdollista, että vielä vuonna 2023 Helsingin käräjäoikeudelle jouduttiin viestittämään, että en vaadi John Pihlajalta korvauksia, kun olin jo vuonna 2018 todennut sen itse ensimmäisen kerran?

On syytä kysyä: Perehtyikö Helsingin käräjäoikeus koskaan minun selvityksiini prosessin aikana? Jos olisi perehtynyt. vuonna 2023 ei olisi jouduttu viestimään käräjäoikeudelle korvausten vaatimisesta.

Vai turvattiinko pelkkiin oletuksiin? Oletettiinko tutkimatta, että Valviralla on oikea tieto? Itse tuomiossakaan ei ole mainittu Euroopan Unionin Tuomioistuimen ratkaisua eikä sitä, että useita psykoterapeutin nimikehakemuksia on palautettu takaisin Valviraan uudelleenkäsiteltäviksi. On vain nojattu Valviran lainvastaiseksi todettuun toimintaan ja oletettu, että Valviralta tulee oikea tieto, kun Valvira kääntää omat rikkomuksensa John Pihlajan rikokseksi.

Helsingin käräjäoikeuden prosessin vaiheet herättävät vakavan kysymyksen: perehdyttiinkö kaikkiin selvityksiin ennen tuomion antamista?

Jätä kommentti